2009. február 24., kedd



Itt a tojásoslepény és a recept is, ahogy a fórumon is megírtam.
Meglehetősen találomra szoktam csinálni, de kb:
Valami pizzatésztafélét alkotok fél kiló lisztből, 2 tojássárgájából, kb 1dl olajból,
2,5-3 dl tejből, amiben van egy evőkanál cukor, fél csomag szárított élesztő, ez felfuttatva. Kávéskanál só jön bele. Jól kidagasztom, kicsit kel, egy nagy tepsibe belesimítom. Nem szoktam nyújtani, csak mint a pizzatésztát kihúzkodom. Kis peremet érdemes csinálni, hogy majd a tojásos masszát megtartsa, ne follyon mellé.Megy a sütőbe, annyi ideig elősül, mig felütök 10-12 tojást, ebbe belekeverek kb 10 dkg apróra vágott sült szalonnát, jó húsosat, sót, és egy nagy doboz tejfölt. Bele a metélőhagymát és ráöntöm a kicsit már megkérgesedett tésztára.Sütöm míg a tojás megszilárdul. Arra ügyelni kell, hogy a tészta is megsüljön persze.
Minden mást, ha sütök, gondosan kimérek, a kelttésztákat mindig sikerül "találomra" is megcsinálni.

Ebéd után, mivelhogy a következő három napban ismét dolgozom, a szokásos 12 órás műszakok,
kicsit körülnéztem, mit is kéne magunkkal vinni Hévízre, ahova szombaton indulunk.
Persze megint előtalálódott egy UFO. Táskát kéne belőle csinálni, de még nem találtam ki, hogy hogy is nézzen ki. Talán henger alakú lesz. No, majd elviszem magammal...



























1 megjegyzés:

  1. Szia Martina! Igazán gusztusos a lepényed! Nézz be hozzám, csak úgy barátságból!

    VálaszTörlés